متخصص اورولوژی کیست؟ 2 از مهم ترین بیماری هایی که او درمان می کند
نوشته شده توسط : رعنا

اورولوژی شاخه ای پزشکی است که بر روی جراحی و بیماری های پزشکی مجرای ادرار بانوان و آقایان و اعضای تولید مثل مردان تمرکز دارد. بهترین متخصص ارولوژی در تهران در زمینه سیستم ادراری و تناسلی فعالیت می ‌کند و نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و تشخیص بیماری ‌ها دارد. بیماری ‌هایی که توسط این پزشکان درمان می ‌شوند شامل مواردی چون التهابات مجاری ادراری، سنگ‌ کلیه، بیماری ‌های تناسلی، سرطان ‌های ارولوژیک و اختلالات جنسی می‌ شوند.

چه بیماری هایی به طور اختصاصی توسط ارولوژیست درمان می شود؟

اورولوژیست بیماری های زیر را با حرفه ای ترین شیوه ها درمان می کند:

بزرگ ‌شدن غده پروستات

یکی از مشکلات شایع در مردان که با بالا رفتن سن امکان ابتلا به آن نیز بیشتر می شود، بزرگ شدن غده پروستات یا هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات است. این بیماری ممکن است باعث ایجاد مشکلات دیگری در مثانه، مجاری ادرار و حتی کلیه ها شود. یکی از علائم مهم ابتلا به این بیماری، مسدود شدن جریان ادرار از مثانه است. این مسدودیت می ‌تواند به طور چشمگیری در دفع ادرار، افزایش تعداد ادرارکردن در شب، جریان ضعیف ادرار و حتی ناتوانی در تخلیه کامل مثانه تاثیر گذار باشد.

برای درمان این مشکل در مراحل ابتدایی داروهایی تجویز می شوند و پیشنهاد می شود که در سبک زندگی تغییراتی اعمال شود تا علائم آن بهبود پیدا کنند. اما در صورت پیشرفته بودن بیماری پروستات، گزینه درمان موثر جراحی پروستات خواهد بود. جراحی پروستات که به عنوان روش تراشیدن پروستات نیز شناخته می ‌شود، یک روش درمانی موثر برای حذف بخش‌ های بزرگ‌شده و فشار‌آور بر مجاری ادرار است. این روش اغلب با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می ‌شود و می ‌تواند به بهبود علائم و کیفیت زندگی مردان کمک کند.

زود انزالی

یکی از رایج ترین مشکلات جنسی در مردان، زود انزالی یا انزال زودرس است. در این بیماری فرد زودتر از زمانی که شخص و شریک جنسی بخواهد به ارگاسم می رسد و مایع منی خارج می شود. اغلب افرادی که دچار زود انزالی هستند، قبل یا در زمان دخول به ارگاسم می ‌رسند.

اختلالات فیزیکی، روانی و همینطور شیمیایی می توانند در ایجاد کردن این مشکل تاثیرگذار باشند. گاهی ممکن است مشکل اصلی از اختلال نعوظ یا اختلال هورمونی باشد. در برخی موارد نیز اضطراب، مشکلات در رابطه و افسردگی باعث بروز این اختلال می ‌شوند. متخصص اورولوژی کسی است که به درمان این اختلال و مسکل در مردان می پردازد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: